RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
(RPP)
Satuan
Pendidikan : SMA PGRI 2
BLAHBATUH
Mata
Pelajaran : Bahasa
Daerah Bali
Kelas
/ Semester : XII/1
Pertemuan
: ke 1
Standar
Kompetensi :1. Mengungkapkan
gagasan pikiran serta perasaan dalam berbagai bentuk wacana lisan non sastra
melalui berbagai informasi , baik itu berupa cerita, sambutan/pidato atau
wawancara/ berdialog.
Kompetensi
Dasar : Menyimak pidato
( NGERET INDRIA PIRANTI NGAONANG SADRIPU
)
Indikator
Pembelajaran : 1. Mendengarkan
pidato (NGERET INDRIA PIRANTI
NGAONANG SADRIPU) dengan
tenang.
2. menyebutkan cara penyampaian pidato.
3. Mendiskusikan isi pidato informasi yang
diterima
Alokasi Waktu :
2 x 45 menit
I
Tujuan pembelajaran
1. Siswa mampu menjelaskan apa yang dimaksud dengan
pidarta bali.
2. Siswa
mampu menyebutkan cara menyampaikan pidato.
3. Siswa
mampu mendiskusikan isi pidato yang diterima.
II PBKB
1. Siswa
diharapkan mampu lebih disiplin.
2. Siswa
diharapkan mampu mandiri.
3. Siswa
diharapkan mampu lebih kreatif.
III Materi
Pembelajaran
1.
Pengertian
Pidato Bahasa Bali
Pidarta inggih punika
daging pikayun sane kawedar ring ajeng anak sareng akeh, matetujon mangda napi sane kawedar punika
prasida karesepang , kaicepang tur kalaksanayang.
2.
Makudang-kudang
Tatacara Sajeroning Maktayang pidarta, inggih punika:
1. Pidarta
dadakan, sane kawedar nenten nganggen teks,
2. Ngwacen
pidarta, inggih punika ritatkala mapidarta nganggen teks,
3. Mapidarta
antuk ngapalang teks.
4. Pidarta
sane nganggen reringkesan utawi skema.
3.
Tata
Cara makarya pidato.
Sajeroning makarya pidarta
bahasa Bali, patut kaelingan paindikan sane patut uratiang inggih
punika:
1. Patut
wenten murda pidarta, manut topoik utawi tema sane jagi katlatarang.
2. Pamahbah
utawi pendahhuluan patut madaging:
a.Pangastawa,puniki
basane nganggen salam panganjali.
b.Matur
angayubagia,panyaksuma,swasti prapta ring sang sane rauh
3. Daging pidarta,puniki kaanutang ring tema
pidarta
4.
Pamuput,sane madaging atur indik:
a.Matur suksma mantuk ring uratian para
pamiarsa
b.Nyutetang daging baos
c.Nunas pangampura antuk kekirangannyane.
d.Salam
pamuput,sane ketah nganggen parama santih.
4.
Tetikesan
Mapidarta
1.Wicara inggih punika ngeninin indik
kawagedan ngolah topik utawi tema,sane prasida
nudut kayun para pamiarsa.
2.Wiraga inggih punika semita lan
laras sang sane maktayang.
3.Wirama inggih punika vocal,intonasi
suara sane anut ring panggelan lengkara mangda
kapiragi lengut.
4.Wirasa inggih punika kawagedan
maktayang pidarta antuk rasa mangda daging pidarta
prasida nuek rasa tuas sang sane
mirengang,nenten sakadi anak ngapalang.
5.Wesata inggih punika nyobiahang pidarta antuk pikayun sane manut
wiraga.
5.
Luir
bebaosan pidarta
1. Darma wacana
Inggih punika bebaosan pidarta sane
kawedar ring ajeng anak sareng akeh sane madagi
ng
indik sastra agama.
2.
Sambrama wacana
Inggih punika bebaosan pidarta sane
kawedar pinaka panyanggra tamiu sajeroning upa-
cara adat/agama.
3.
Darma tula,inggih punika mabligbagan (diskusi)
4.
Widya tula inggih punika mligbagang saindik-indik daging kaweruhan(ilmu
pengetahu-
an).
5.
Darma suaka inggih punika bebaosan sane dagingipun wenten sane jagi
kasuakayang.
6.
Contoh
Pidato Bahasa Bali
”
NGERET INDRIA PIRANTI NGAONANG SADRIPU ”
IV
Metode Pembelajaran
Pendekatan : CTL
Model : Cooverative Learning
Metode :Demonstrasi, Tanya jawab dan ceramah
V Langkah-Langkah
Pembelajaran
No
|
Kegiatan
Guru
|
Waktu
|
1
|
Pendahuluan
a)
Mengucapkan salam.
b)
Melakukan absensi dan pengisian
jurnal kelas.
c)
Melakukan orientasi yaitu
memusatkan perhatian siswa terhadap materi yang dipelajari dengan materi yang
sudah diberikan sebelumnya.
d)
Apersepsi yaitu menyampaikan
persepsi awal tentang materi yang akan dipelajari, yaitu berkaitan dengan
penyampaian indicator.
e)
Memotivasi siswa dalam belajar
yaitu menyampaikan pentingnya mempelajari pidato.
f)
Membagi siswa menjadi beberapa
kelompok.
|
15 mnt
|
2
|
Kegiatan Inti
Eksplorasi
Menggali pengetahuan
awal siswa dengan cara memberikan pertanyaan awal serta menjelaskan
pentingnya meteri yang akan dipelajari. Pertanyaannya yaitu:
1. Alit-alit sareng
sami sira sane sampun naanang nyingak anak
mapidarta? Napi nika pidarta bahasa Bali?
2. Ring dija biasane
alait-alite nyingak anak mapidarta?
Elaborasi
a)
Guru meberikan penugasan kepada
siswa untuk memahami cara meyampaikan dan mendiskusikan secara berkelompok
isi teks pidato yang dibagikan.
b)
Guru memberikan waktu dan
kesempatan pada siswa jika ada yang kurang jelas atau dimengerti tentang cara
penyampaian dan mendiskusikan isi pidato.
c)
Guru mengontrol cara kerja siswa
dalam kelompok dan memberikan petunjuk sekaligus menjadi sumber informasi
jika ada siswa yang belum mengerti.
d)
jika waktu diskusi telah habis,
guru menghentikan diskusi.
Konfirmasi
a)
Guru menugaskan tiap perwakilan
masing-masing kelompok untuk membacakan pidato yang telah dipahami dan
didiskusikan sebelumnya dengan kelompoknya.
b)
Setelah semua perwakilan kelompok
maju, guru memberikan penilaian dan penguatan.
|
60 mnt
|
3
|
Penutup
a)
Melakukan refleksi, guru
merangkum kembali materi yang telah dipelajari dan memberikan kesempatan
kepada siawa untuk bertanya jika ada yang belum jelas tentang materi yang
diajarkan.
b)
Guru memberikan tujuan
pembelajaran tentang materi yang telah disampaikan
c)
Guru melakukan evaluasi.
|
10
|
VI Sumber
dan Alat Belajar
Sumber : Buku Wacan Bahasa Bali, LKS Subhasitha.
Alat / Media : sepidol, white board,
VII Penilaian
1 Teknik : Tulisan
2 Bentuk Instrumen : Uraian
3 Soal / Instrumen :
Jawablah pertanyaan dibawah ini dengan benar
1. Indayang
telatarang napi sane kabaos pidarta basa Bali?
2. Telatarang
tatacara maktayang pidarto bali?
3. Napi
unteng utawi isi ring pidarta ( Basa Bali Mnagde Ajeg) ?
Kunci Jawaban
1. Pengertian pidarta
Pidarta
inggih punika daging pikayun sane kawedar ring ajeng anak sareng akeh, matetujon mangda napi sane kawedar punika
prasida karesepang , kaicepang tur kalaksanayang.
2. Makudang-kudang Tatacara Sajeroning
Maktayang pidarta, inggih punika:
a.Pidarta
dadakan, sane kawedar nenten nganggen teks,
b.Ngwacen
pidarta, inggih punika ritatkala mapidarta nganggen teks,
c.Mapidarta antuk
ngapalang teks.
d.Pidarta sane nganggen
reringkesan utawi skema.
3 . Unteng utawi isi pidarta (NGERET
INDRIA) inggih punika :
Iraga dados krma bali
mangdane nenten keni sane madan narkoba, lan irage dados krma bali mangdaning
ngeret indria mangdaning nenten kajerumus ke hal sane negatif.
4.
Cara Penilaian :
Rubrik Penilaian
Nilai
|
Kreteria
|
4
|
Menyebutkan
jawaban benar dan uraian jawaban benar
|
3
|
Menyebutkan
jawaban benar tetapi uraian jawaban kurang sempurna atau sudah menuliskan
setengah jawaban benar
|
2
|
Menyebutkan
jawabanbenar tetapi uraian jawaban salah atau hanya menyebutkan jawaban
dengan benar tanpa menuliskan uraian jawaban
|
1
|
Menyebutkan
jawaban tetapi salah atau menyebutkan dan menguraikan jawaban tetapi keduanya
salah
|
0
|
Tidak menjawaban
sama sekali
|
Mengetahui
Gianyar 10, September 2012
Kepala Sekolah SMA PGRI 2 BLAHBATUH Guru Mata Pelajaran Bahasa Bali
Drs.
I Nyoman Sarwa
Nip:
Nip :
Tidak ada komentar:
Posting Komentar